Ledig stilling som controller

Rogaland brann og redning IKS sitt formål er å dekke alle kommunenes plikter, oppgaver og behov i henhold til brann- og eksplosjonsvernlovens krav til kommunene. Selskapet eies av følgende 10 kommuner: Stavanger, Sandnes, Sola, Randaberg, Rennesøy, Kvitsøy, Finnøy, Klepp, Time og Gjesdal.

I Rogaland brann og redning IKS sin avdeling for administrasjon og økonomi er det ledig stilling som Controller.

Avdelingen betjener alle avdelingene i Rogaland brann og redning IKS og dekker områdene innkjøp, økonomi, regnskap, lønn og post/arkiv, samt seksjon drift og vedlikehold.


Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå av:


Økonomistyring
  • Kostnads- og lønnsomhetsanalyser
  • Utarbeidelse rapporter
  • Budsjettoppfølging
  • Prosjekt regnskap
Kvalitetssikring
  • Lønn
  • HR
  • Regnskap
  • Fakturering
  • Innkjøp
I tillegg avlaste ved behov på arkiv, regnskap og lønn


ønskede kvalifikasjoner


Vi søker en person som har evne til å se og handle i samsvar med brann- og redningstjenestens samlede behov og mål.

Kvalifikasjonskrav:
  • Minimum Bachelor i økonomi med minimums 2 års arbeidserfaring innenfor økonomistyring
  • Erfaring fra regnskapssystem og regnskapsføring
  • Erfaring fra lønn
  • Erfaring og interesse for IT-systemer
  • Gode IT- og Excel-kunnskaper

For øvrig vil følgende personlige egenskaper bli vektlagt:
  • Du er positiv og engasjert
  • Har stor arbeidskapasitet
  • Liker utfordringer
  • Er løsningsorientert
  • Pliktoppfyllende og pålitelig
  • Nøyaktig og punktlig
  • Liker å jobbe både selvstendig og i team
 

Lønns- og ansettelsesvilkår

Stillingen er underlagt arbeidsreglement og betingelser for Rogaland brann og redning IKS.
  • 37,5 times arbeidsuke
  • god pensjonsordning gjennom KLP
  • pensjonsalder 70 år
  • utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
  • gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • fleksibel arbeidstid
  • trening i arbeidstiden
  • lønn etter avtale, ihht til Hovedtariffavtalen


Søknadsfrist

19. august 2018
 
Søknad på stillingen foretas kun elektronisk via våre hjemmesider.

 

Rogaland brann og redning ønsker å være en god arbeidsplass og har inngått avtale om et inkluderende arbeidsliv. Vi er opptatt av mangfold og ønsker å gi et bilde av sammensetningen i samfunnet generelt. Vi oppfordrer de som er kvalifisert til å søke, uavhengig av kjønn, alder, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.


Kontaktinfo

For nærmere informasjon om stillingen kontakt:

Randi Sofie Seglem
Avdelingsleder
Mobil: 481 60 466

John-Haakon Wendt
Personalsjef
Mobil: 481 93 643
logo navnetrekk rogaland-br
Brannstasjonsveien 2
4312 Sandnes

Tlf:  51 50 22 00
E-post: postmottak@rogbr.no
Webredaksjon:
Gry Elisabeth Solem, Liv Huse Olsen & Bente Henriksen
Brannstasjonsveien 2
4312 Sandnes

Tlf:  51 50 22 00
E-post: postmottak@rogbr.no
Webredaksjon:
Gry Elisabeth Solem, Liv Huse Olsen & Bente Henriksen
Rogaland brann og redning IKS består av disse kommunene: